środa, 19 kwietnia 2017

RECENZJA KSIĄŻKI KRYSTYNY ANDRUSIEWICZ "SMAK MOBBINGU"

Dzień dobry! Po świętach przychodzę do Was z recenzją książki Krystyny Andrusiewicz "SMAK MOBBINGU"

Jak zaczęła się "krótka" przygoda z tą książką?
Dzień jak co dzień przeglądam pocztę i odpisuje na wiadomości, aż tu nagle pach! "(...) Przedstawiam propozycje powieści, które czekają na przedpremierowe recenzje (...)" Po przeglądnięciu wszystkich proprozycji "wpadło mi w oko" jakieś 3 tytuły, ale nie było mowy abym ze wszystkimi się wyrobiła, dlatego wybrałam ten, którego opis zaciekawił mnie najbardziej. Książka porusza dla mnie w bardzo ciekawy sposób (bo za pomocą autentycznych wspomnień autorki) interesujące dla mnie zagadnienie jakim jest MOBBING.

Autor: Krystyna Andrusiewicz | Wydawictwo: NOVAE RES 

Autorka, czyli Krystyna Andrusiewicz była wspaniałą, dobrą i z powołaniem do zawodu nauczycielką. Posiadała duże doświadczenie i staż zawodowy (dzieci ją kochały) Dla mnie jest nią nadal a dlatego, że dzięki tej książce pokazuje, że nie wolno się poddawać, a wręcz przeciwnie... wstać, "otrzepać się" i iść dalej, nawet gdy na końcu nie spotkamy się z osiągnięciem zamierzonego celu - lecz dzięki temu wiemy, że zrobiliśmy wszystko aby tak było a nie staliśmy z założonymi rękami i pozwalaliśmy wylewać na sibie wiadro pomyj.

Książka moim zdaniem nie zawiera w sobie tylko to jak trudno jest być osobą mobbingowaną i jakie są tego skutki, ale również o tym jak drugi człowiek może być dla drugiego wilkiem. Jak możemy poradzić sobie z mobbingiem. Autorka bardzo dobrze opisała to jak ją traktowano, jak się z tym wszystkim czuła. Pisanie książki było dla niej kolejną "terapią" po makabrycznych przejścich. Nawet postanowienie sądu o przywróceniu do zawodu nie pomogło na stosowany wobec niej mobbing dyrektora i kolegów z pracy.
Książę czyta się baardzo szybko, ponieważ ciekawi a czytelnik wie, że wszystkie zwarte w niej opisy czy informacje wydarzyły się naprawdę. Okładna książki ogólnie mi się podoba - jest przejrzysta i w moich ulubionych kolorach, ale jednak bym ją zmieiła na coś bardziej zachęcającego.



Wyobraźcie sobie, że przez 27 lat pracujecie w swojej wymarzonej pracy, spełniacie się zawodowo, odnosicie sukcesy a przy tym kochacie to co robicie. Nagle "trach!" bańska mydlana pęka za dotknięciem czarodziejskiej rożdżki i czar pryska -  z dnia na dzień znajdujecie w czarnej du***, ponieważ nowemu przełożonemu/szefowi "się coś odwidziało" i bez żadnych wcześniejszych uprzedzeń, wręcza Wam wypowiedzenie. 


JAK REAGUJECIE, CO MYŚLICIE?



Mnie nie mieści się to w głowie i jestem pełna podziwu dla autorki, że przeszła tak długą, wyczerpującą i upokarzającą drogę w swoim życiu. Na prawdę trzeba mieć dużo siły w sobie aby się niepoddać i nie popełnić żadnego głupsta. Trzymam za nią z całej siły kciuki, aby życie oszczedziło jej przebywania z tak fałszywymi i wrednymi ludźmi, których opisała w książce.

Polecam książkę, ponieważ po przeczytaniu każdy może wynieść z niej lekcję i naukę na przyszłość.
Strona do książki: KLIK

11 komentarzy:

  1. Rzeczywiście ciekawa pozycja. A takiej sytuacji sobie nie wyobrażam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa, a przy tym otwierająca oczy lektura...

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba przydałaby mi się ta książka :p

    OdpowiedzUsuń
  4. Mobbing to temat na czasie. Może się skuszę na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie czytałam tego typu książki wpisie masz dwa małe błędy​ ;) w zdaniu "Nawet postanowienie sądu o przywróceniu do zawodu nie (mopogło) na stosowany wobec niej mobbing dyrektora i (kkolegów) z pracy."
    :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Cała kwintesencja mojej pracy. Muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi fajnie :) Zwłaszcza ze takie sytuacje to codzienność i każdego z nas może to dotknąć :)

    OdpowiedzUsuń